Wtryskiwacz Common Rail – montaż do silnika
Przedmuchy spod wtryskiwaczy Common RailWtryskiwacze Common Rail są obecnie stosowane w większości silników diesla niezależnie czy jest to samochód osobowy, ciężarowy czy maszyna rolnicza. Odkąd zaczęły być stosowane to wystąpił nowy problem dla użytkowników i mechaników obsługujących te samochody. Po pewnym czasie użytkowania spod wtryskiwaczy wydostają się spaliny, a także niespalone cząstki paliwa. Często objawia się to głośniejszą pracą silnika; takim odgłosem jak przedmuch spod kolektora wydechowego, ale nie zawsze jest to słyszalne. Niestety kiedy nie zauważy tego kierowca to otoczenie wtryskiwacza zostaje oblepione wydostającymi się zanieczyszczeniami z komory spalania, które twardnieją zalewając wcześniej dostęp do wtryskiwacza. Taka usterka powstaje wskutek dużych ciśnień sprężania, dużego ciśnienia wtrysku a także ze względu na zastosowanie przez producentów słabszych mocowań wtryskiwaczy. Przykładem tego jest użycie śrub montażowych o średnicy 6 mm, kiedy wcześniej normą było stosowanie śrub o grubości 8 mm, lub mocowanie dwoma śrubami. Bardzo często taki przedmuch można spotkać w silnikach Mercedesa, szczególnie w Mercedesie Sprinter, Peugeocie HDI i Fordzie 1.6, w silnikach BMW, oraz w wielu innych modelach. Demontaż zapieczonego wtryskiwacza, jest bardzo trudny, wymaga cierpliwości i czasu. Kiedy zawiodą wszystkie podstawowe metody demontażu to pozostaje rozwiązanie podczas którego uszkodzeniu ulega cały wtryskiwacz. Należy go wtedy częściowo rozbroić i wybijać specjalnym ręcznym lub hydraulicznym wybijakiem. Niestety podczas tej operacji wtryskiwacz może się urwać, wtedy pozostaje tylko demontaż głowicy silnika i wybijanie elementu lub usuwanie go poprzez elektrodrążarkę.
Aby ustrzec się przed tym należy zwracać uwagę na nieprawidłowe odgłosy silnika i natychmiast reagować (skonsultować się z serwisem).
Jak prawidłowo zamontować wtryskiwacz Common Rail?
Podczas napraw i testów wtryskiwaczy konieczne należy:
www.wtryskiwacze.net.pl